Jag har blivit LCHF:are!

Japp, ni läste rätt! Jag har sedan 28e april börjat med att äta "low carbs, high fat". Första veckan åt jag bara sånna där natur diet shakes, fast jag fuskade natten till 1a maj då jag fyllekäkade med philip men då åt jag bara kött, dvs korv köttbullar och kycklingklubbor. Som alkohol drack vi shot, så fick inte i mig en massa onödiga kalorier där heller *duktig tjej*.Som bakismat dagen efter gjorde vi en sån där sallad som man plockar ihop själv på ICA/COOP och då blev det också bara massa köttiga saker. Sen fredagen den 4e så tog vi en afterwork och då var vi och åt på olearys och då åt jag bara grönsaker och kött + sås. Känner mig så himla duktig som inte fuskat en enda gång kolhydratsmässigt! Jag har i HELA MITT LIV ätit pasta, potatis och ris. Eller potatis har jag aldrig riktigt gillat utöver strips, men det äter man ju inte förutom när man äter snabbmat.
Hittills har mina måltider bestått av:
  • Tacos med grönsaker, guacamole och salsasås
  • Broccolisoppa a la Anja
  • LCHF muffins med ost och bacon
  • Kycklinggryta (gjord av creme fraiche, vispgrädde, soltorkade tomater, cashewnötter, pesto, honung, riven ingefära, chiliflingor, lök, paprika, champinjoner) med LCHF-ris (riven blomkål man kokar i 10sek)
  • Samma kycklinggryta som ovan med smörstekt vitkål
  • Omelett med vispgrädde fylld med skinka och ost
  • Grekisk yoghurt utspädd med vispgrädde toppad med pumpafrön, solrosfrön och honung
  • Kesella utspädd med vispgrädde toppad med samma som ovan
  • Brieost, salami, kokta ägg, alfa groddar och cashewnötter som snacks
Det är helt sinnessjukt vad jag älskar grekisk yoghurt/kesella utspädd med vispgrädde toppad med honung! Honung är egentligen inte något man ska äta men i små mängder verkar det ok när man läser på hemsidor. Samma med cashewnötter och vitlök tex. Vitlök tex har 30g kalorier per 100g (om jag minns rätt) men äter man bara lite så går det ju bra ändå. Man ska försöka hålla sig till produkter som har 5g (eller mindre) kolhydrater per 100g.


Igår ställdes jag inför mitt första test kan man väl säga. Vi hade frukostmöte på jobbet och då brukar vi äta yoghurt, nybakat bröd, hårdbröd, ost, skinka, gurka, rostbiff och massa annat gott. Men då gjorde jag så att jag åt min grekiska yoghurt hemma tillsammans med en LCHF-muffin också åt jag bara av påläggen på själva mötet.

Kommentarer
Postat av: Anja

och detta säger du NU!??! ok jag har redan börjar planera för våra framtida middagar i lchfstyle! och turkisk yoghurt med honung är det godaste som finns. :D:D

pussssssssss

2012-05-10 @ 17:48:45
URL: http://anjablixherrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback