Skillnaden på äkta och fejk

Har ju gått och blivit med ett par svart jeffrey campbell's, Lita modellen, och jag älskar dom

De till höger är the real deal och skorna till vänster köpte jag från baglys.com av märket kvöll. De har bara medfört problem! Det första som hände när jag köpte dom var att ena klacken lossnade! Den här skon är ca 13cm och skulle detta ha skett ute på krogen hade man ju gjort illa sig rejält! Så jag gick till skomakaren och satte fast bägge klackarna ordentligt. Sedan efter att jag använt dom två gånger så tyckte jag klackarna kändes lite lösa. Så jag gick tillbaka till skomakaren och han trodde det var dom som gjort ett dåligt jobb. Men så visade det sig att det var kvaliten på trät i skon som var för dålig. Han sa att fästena i klacken liksom successivt nötteupp trät så han fick plugga igen trät och göra om det han hade gjort första gången. Sen har jag sulat om skorna (vilket stylebytyra uppmanar sina köpare att göra när de köper samma sko på deras webbshop). Nu upptäckte jag även att klackarna måste klackas om. Suck. Bättre att köpa kvalite på en gång, dock kommer jag typ aldrig våga bära mina äkta Jeffrey Campbells särskilt ofta, bara på sånna där särskilda tillfällen känns det som, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback