Detta underbara väder

Det är så underbart att vakna upp, vrida på persiennerna och att se detta. NOT. Jag blir asarg och vill typ bara gå och lägga mig igen. Det hade varit en sak om våren inte redan hade kommit en gång (såg t.o.m en tjej på facebook som hade hittat den första tussilagon på frösön!). Men nu är det som att vädergudarna ville ge oss frestelsen en kort stund och sedan kasta det här styggvädret rakt i ansiktet på oss och säga "HAHA, DÄR FICK NI" typ.


Sitter just nu och äter lite frukost, två lingongrovor med skinka och gurka på, ett ägg och på det bjuds det på multivitaminbrus som dryck. Jobbar till 16.00 idag, så det blir en lite kortare dag idag, skönt. Sedan kommer min kära syster Mia hit och då lär vi nog ska laga lite middag, funderar på kassler varvat med ananasskivor i ugn! Sedan ska vi testa locka hennes hår med min locktång och se hur hon ser ut i det.


Åter till den här styggelsen till väder. Jag menar, kommunen har t.o.m varit ute med grusbilarna och sopat upp allt grus, men nu kommer dom ju typ behöva grusa vägarna igen för att sedan sopa upp det, IGEN. Varför jag blir så arg på detta väder är för att vårkänslorna liksom bara avbröts. Vem blir INTE lycklig av solen som skiner varmt i ansiktet på väg till jobbet, när man hör fåglarna kvittra och man ser bar mark igen. Jag får i alla fall ett lyckligt pirr i hela kroppen och en längtan efter sommaren. Och nu ba. Nä. Dessutom har jag för bara någon dag sedan varit och köpt mig ett par nya löparskor på stadiums 25% rabatt erbjudande. Men nu försvann ju suget efter att sticka ut att springa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback