Tandteknikerprogrammet?

Har suttit och kollat runt lite på utbildningar och kommit fram att jag kanske vill bli tandreglerare, en sån som håller på med tandställningar och sånt. Jag mailade och frågade en studievägledare på mittuniversitetet om vilken utbildning en tandreglerare har och han sa att man måste gå tandläkarprogrammet i så fall. Dock har jag inte all behörighet som krävs för det, saknar Biologi B och Kemi B. MEN! Det verkar som att tandteknikerprogrammet är mer inriktat på tandställningar och där behöver man Matte B, Samhälle A och Naturkunskap B som behörighet. Jag har inte Nk B men det kan man ersätta med Fysik A, Kemi A och Biologi A, vilket jag har!! Den utbildningen finns i Umeå, Sthlm, gbg och malmö. Isf blir det Umeå eller gbg för min del :)

MEN LUGN, BARA LUGN! Jag hade inte tänkt börja plugga än. Jag ska ju som sagt på arbetsintervju för SJ om två veckor och det är verkligen något jag vill hålla på med innan jag börjar plugga. Så håll alla era tummar för mig att jag får jobbet! Och får jag inte detta jobb tänker jag söka till veolia!!!

Nu har jag ätit upp en smörgåstårtebit och tänker gå och lägga mig. Det är ju en dag imorgon också :)


Kommentarer
Postat av: Anja

Här hålles tummarna så dom domnar bort!!!

2010-09-27 @ 10:38:49
URL: http://anjablixherrlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback